Turvallinen matkailu

Elämme uudenlaista aikaa. Totumme uudenlaisiin järjestelyihin ja opimme elämään epävarmuudessa. Olemme oppineet pysähtymään ja nauttimaan hetkestä. Nyt on aikaa haaveilla ja siihen pystymme kaikki! Me Kemin Matkailu Oy:ssä seuraamme korona-viruksen aiheuttamaa tilannetta niin kotimaassa kuin maailmalla ja suunnittelemme toimintaamme ohjeistusten ja rajoitusten mukaisesti. Kuten tiedämme, tilanne elää jatkuvasti ja pitkäaikaisia suunnitelmia on nyt vaikea tehdä. Olemme riippuvaisia viranomaisten rajoituksista ja säännöistä turvallisuutemme hyväksi, sekä lentoliikenteestä, joka on nyt kriisin aikana vähentynyt rankasti. Vaikka säännökset antaisivat periksi meidän on myös huomioitava kysyntä, joka palveluihimme kohdistuu ja vaikuttaa näin ollen palveluidemme avaamiseen. Tällä sivulla kerromme, miten olemme huomioineet turvallisuuden palveluissamme ja miten palvelemme.

Koronaturvallinenlappi.fi: Ohjeet matkailijalle, joka epäilee koronavirustartuntaa

Lue lisää THL:n sivuilta korona-tilanteesta.

Varaa huoletta

Olemme päivittäneet ehtomme koronavirus-tilanteesta johtuen ja haluamme rauhoittaa asiakkaidemme mielen tehdessään päätöksiä mahdollisista tulevista matkoista ja tapahtumista. Haluamme, että juuri sinä saat unelmoida ja tehdä suunnitelmia, joten varaa huoletta! 

Covid-19 ei enää ole ennalta näkemätön ja yllättävä vaikuttava tekijä matkustamiseen ja näin sitä ei voida pitää Force Majeure -syynä. Tästä johtuen Covid-19 ei enää automaattisesti oikeuta varauksen siirtämiseen tai maksujen hyvittämiseen.

Asian selkeyttämiseksi olemme koonneet tähän käytännön, jota Covid-19 aiheuttamissa poikkeustilanteissa noudatetaan.

Matkustaminen estyy viranomaisen asettaman rajoituksen johdosta.

Mikäli matkasi estyy viranomaisen antaman rajoituksen tai asetuksen johdosta, Sinulla on mahdollisuus siirtää varaustasi vuoden sisällä alkuperäisestä varauksen alkamisajankohdasta.

Huomaathan, että varaus siirretään toiveesi mukaisesti varaustilanne huomioiden.

Tieto matkustamisen estymisestä ja varauksen siirtämisestä tulee toimittaa viivytyksettä sähköpostitse meille [email protected] viimeistään 24 tunnin kuluessa tiedon saamisesta.

Matkustaminen estyy tartunnan tai muun syyn johdosta.

Mikäli matkustamisesi estyy Covid-19 infektiosta tai altistumisen johdosta asetetusta karanteenista, varausta käsitellään normaalien varaus- ja peruutusehtojen mukaisesti eikä oikeutta varauksen siirtämiseen tai maksun hyvittämiseen automaattisesti ole.

Jos matkaseurueen yksi tai useampi henkilö on tartunnan saanut tai altistuksen johdosta karanteenissa, tilanteessa noudatetaan normaalia varaus- ja peruutusehtoa, eikä oikeutta varauksen siirtämiseen tai maksun hyvittämiseen automaattisesti ole.

Suosittelemme vahvasti varmistamaan, että Sinulla on riittävän kattava matkavakuutus, jonka piiristä voit mahdollisessa yllättävässä tilanteessa hakea korvausta aiheutuneisiin kuluihin.

 

Turvalliset käytänteet

Uusissa tiloissamme on avaruutta ja tilaa, meillä ei pääse ruuhkaa syntymään. Pidämme huolen turvaväleistä, tulemme töihin vain terveenä. Saavuthan sinäkin terveenä, kiitos. Olemme tehostaneet siivouskäytäntöjä kaikissa tiloissa. Kiinnitämme erityishuomiota kosketuspintojen, kuten ovenkahvojen ja hissipainikkeiden  puhdistukseen. Villojen välisiivouksen teemme vain pyydettäessä.

Palvelutiskillämme on suojapleksit ja aulatilassa ja pääovella käsidesiautomaatit. Käsidesiä löydät jokaisesta tilasta. Yleisissä wc-tiloissa hanat toimivat liiketunnistimin, samoin päärakennuksemme ovet. Mikäli hengityssuojain pääsi unohtumaan, voit ostaa sellaisen vastaaotostamme. Emme kättele ja pidämme turvavälit. Huolehditaan toisistamme!

Olemme ottaneet käytäntöön seuraavat toimet koronapandemian hallinnassa:

  • Huolellinen käsihygienia on erityisen tärkeää. Käsidesiä on saatavilla kaikissa asiakastiloissa, kuten ravintolan ja sisäänkäyntien läheisyydessä, vastaanotto- ja baaritiskillä, sekä wc-tiloissa.
  • Pidämme turvavälin (1-2 metriä) muihin asiakkaisiin ja työntekijöihin, sekä huolehdimme sen toteutumisesta.
  • Edellytämme kasvomaskin käyttöä yleisissä tiloissa aina silloin, kun turvavälejä ei voi pitää. 
  • Vastaanotossa sekä ravcintolassa on käytössä suojapleksit asiakaspalvelutilanteiden turvaamiseksi.
  • Suosittelemme käyttämään Koronavilkku-sovellusta estääksemme koronaviruksen leviämisen.

Tule vain terveenä

Haluamme turvata kaikkien vieraidemme sekä henkilöstömme terveyden, joten ethän saavu koronaoireisena hotelliin, lomakylään, ohjelmapalveluihin tai ravintolaamme. Työntekijöidemmekään ei ole sallittua tulla oireisena töihin. .

Yleiset tilat

Yleiset tilat puhdistetaan huolellisesti. Kaikki usein kosketeltavat pinnat (esimerkiksi ovenkahvat, pöytäpinnat, maksupäätteet) sekä saniteettitilat puhdistetaan tehostetusti desinfioivalla puhdistusaineella.

Ravintola

Ravintolan asiakasmäärää on rajoitettu. Turvavälit huomioidaan asiakaspalvelutilanteissa, mikäli turvaväliä ei voida pitää, henkilökunta käyttää kasvomaskia. Pintoja puhdistetaan tehostetusti. 

Villat

Villat siistitään sekä kylpyhuoneet desinfioidaan huolellisesti THL:n suosituksia noudattaen. Siivouksessa kiinnitetään erityistä huomiota tiheästi kosketeltaviin pintoihin ja kylpyhuoneeseen. Huomioithan, että päiväsiivous tehdään vain pyydettäessä asiakaskontaktien minimoimiseksi. Ilmoitattehan vastaanottoon, mikäli haluatte päiväsiivouksen. 

Nauti luonnosta

Seaside Glass Villas lasihuvilat sijaitsevat meren rannalla ja mahdollistavat ainutlaatuisen yksityisen yöpymiselämyksen. Jokainen huvila on oma yksikkönsä ja niihin on omat sisäänkäynnit suoraan luonnosta. Voimme hoitaa sisäänkirjautumisen myös puhelimitse, lukot toimivat koodeilla. Toimitamme aamiaistarvikkeet villoihin ennen saapumistanne. Olemme tehostaneet siivousta, desinfioimme pintoja. 

Lue lisää & varaa >

Kestävä matkailu

Kemin kaupunki ja Kemin Matkailu Oy korostavat kestävän kehityksen ja vastuullisuuden periaatteita toiminnassaan. Pyrimme ympäristöystävällisiin ja energiaa säästäviin toimenpiteisiin vuoden jokaisena päivänä, kaikessa mitä teemme.

Lue lisää >